Algemeen

Brandnew breidt creatieve team uit

Per 2 februari is Arthur van Hamersveld gestart als Creative Director Packaging bij Brandnew. Met zijn aanstelling versterkt Brandnew opnieuw het creatieve en management team, nadat vorig jaar Hans Rietveld werd aangetrokken als eindverantwoordelijke Creative Director Retail vanwege de uitbreiding van de activiteiten naar retail design.

Van Hamersveld werkte de afgelopen jaren als Art Director en is met 25 jaar ervaring in packaging
design een zeer stevige toevoeging aan het team.

Bekijk het hele persbericht hier.

Brandnew en retail design

Per 1 juni hebben we onze activiteiten uitgebreid met retail design. Hans Rietveld (Creatie) en Leontine de Groot (Strategie) zullen de nieuwe propositie samen met Brandnew eigenaar Robert Kuiper vormgeven.

Vanaf nu kunnen we je ook ondersteunen met strategie en ontwerp voor bijvoorbeeld fysieke en virtuele shopper omgevingen, (tijdelijke) winkels en in-store experience. Bekijk het persbericht hier.

Foodtrends!

25 mrt 2014
Foodtrends!

Het voorjaar is aangebroken. Tijd om te inventariseren wat 2014 ons op foodgebied gaat brengen. Samen met onze vrienden van ZTRDG hebben we de foodtrends van 2014 op een rijtje gezet.

En uiteraard delen we deze graag met jullie! Bekijk het hele overzicht hier.(pdf, 2.6 MB)

ADCN NOMINATIE!

26 feb 2014
ADCN NOMINATIE!

Trots zijn we op onze ADCN nominatie!  31 Maart zijn we aanwezig in Paradiso en weten we of ons codedoorbrekend verpakkings ontwerp met een lamp wordt bekroond.

fingers crossed baby!

    

MOOI GEDURFD

1 nov 2013
MOOI GEDURFD

Geen geijkte paden, geen voor de hand liggende bio-taal, geen veilige babyverpakkingscodes en vooral een positieve vibe. Babyvoeding is geen standaard verwachting bij een drogisterij, dus waarom zouden we ons aan de regels houden? Al met al een droombriefing!

En wat ons betreft een droomresultaat, maar ook effectief. Kleurrijk, duidelijk, smaakvol en fun. Eten met dwarse peuters kan vanaf nu geen probleem meer zijn…

DE LEKKERSTE BONUS

1 nov 2013
DE LEKKERSTE BONUS

Ontwerpen van de Bonuskaart is niet meer echt ‘fast moving’ te noemen… Een nieuwe, heldere en vooral lekkere kaart voor de komende 10 jaar in je portemonnee. Hoe vaak ontwerp je iets dat zo lang en zo dichtbij het leven van de gebruiker blijft?

 

Wat zijn wij trots op dit icoon! Sterk herkenbaar, krachtig, persoonlijk en aansluitend bij de merkwaarden. Wel of niet activeren, moet iedereen voor zich weten. Wij wel, dat is zeker!

BRANDNEW VERHUISD

23 okt 2013
BRANDNEW VERHUISD

Het zat er dik in... Eerst verkering, nu samenwonen.
En daar is de Moermanskkade helaas te klein voor.
Of eerder, niet geschikt... 

Daarom wonen we vanaf nu nu als Brandnew / TwentyTen samen met Studio Willem Groeneveld op de Danzigerkade 225 A in Amsterdam

Brandnew goes Basic

25 apr 2013
Brandnew goes Basic

Verbeterde kwaliteit, scherpe prijzen en zijn eigen naam erop. Voor goedkope producten hoef je je bij Albert Heijn niet meer te schamen. Wij zijn apetrots op het nieuwe AH Basic.

We bogen ons over de identiteit en de verpakkingen: dynamiek, kwaliteit en helderheid geven het merk een sterk fundament. Voor ons alleen nog maar Basic…

ADCN nominatie Qizini

15 apr 2013
ADCN nominatie Qizini

De premium pizza’s van Qizini blijven hoge ogen gooien. Na het winnen van een gouden Pentaward in Oktober, zijn we dit keer genomineerd voor de ADCN.

Nu maar hopen dat deze ook wordt verzilverd in een lamp op 8 mei. Fingers crossed!

SHELF READY PACKAGING is een Opportunity!

Deze week kondigde Albert Heijn aan toekomst te zien voor SRP. Denkend aan winkelketens als de Aldi en Lidl een schrikbeeld. Toch wordt SRP al jaren op grote schaal toegepast in andere landen.

Internationaal wordt SRP al langer gebruikt. In deze landen zie je dat SRP als extra design tool wordt ingezet:
• Meer beleving
• Verbeterde shelfperformance
• Meer branding
• Sterkere proposities
• Activatie

Benader SRP niet als een omdoos, maar zie deze verpakking (in 2D en 3D) als onderdeel van de branding en communicatie. En gebruik die SRP vooral om de shopper op de winkelvloer te beinvloeden  in zijn aankoopgedrag.

Ons team van 2D en 3D ontwerpers denkt graag met jullie mee over de kansen die SRP voor jouw merk biedt!